Thursday 9 June 2016

CARTA ORGANISASI,JADUAL WAKTU DAN JADUAL BERTUGAS & SUSUNAN MEJA DALAM KELAS 4 EA1


          Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Sebelum memulakan entry pada hari ini, saya selaku ketua tingkatan kelas 4EA1 ingin mengucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua umat Islam. Semoga Ramadhan tahun ini dapat kita manfaatkan dengan baik dan semoga Ramadhan ini dapat mengubah diri kita menjadi seorang Muslim yang baik. In sha Allah..

          Sudah tentu setiap kelas perlu mempunyai:
  1) Carta organisasi kelas
  2) Jadual bertugas pelajar
  3) Jadual waktu kelas

         














gambar A                                                                                                     gambar B

          Gambar A adalah gambar design untuk banner carta organisasi kelas. Manakala gambar B adalah banner yang sudah siap digantung di dalam kelas. Istimewa carta kelas ini adalah setiap pelajar memegang satu jawatan dalam kelas. Jawatan AJK dalam kelas seperti AJK keceriaan,kebersihaan dan papan kenyataan dipegang oleh semua pelajar lain yang tidak terlibat dengan jawatan ketua,penolong, setiausaha serta bendahari kelas. Keputusan ini dibuat oleh guru kelas kami. Menurut beliau, secara tidak langsung tindakan ini dapat menyemai tanggungjawab dalam diri pelajar untuk bekerjasama menceriakan kelas dan menaikkan nama kelas. 
jadual bertugas pelajar kelas 4EA1

          Jadual bertugas ini telah disiapkan oleh salah seorang dari AJK keceriaan.
                                                     jadual waktu kelas 4EA1 2016


           Selain dari carta dan jadual yang disediakan mengikut abad yang moden iaitu abad-21, susunan meja di kelas ini juga mengikut susunan abad 21.
          Susunan ini adalah susunan meja abad 21 yang disusun sebelum berlaku perubahan susunan yang juga merupakan susunan meja abad 21. Perubahan susunan ini berlaku kerana terdapat penambahan pelajar. 
                         Ini adalah susunan terkini dalam kelas. 
          
          Sekian sahaja entry untuk hari ini. In sha Allah, pada entry akan datang saya akan update senarai nama pelajar kelas 4EA1 2K16. 
                        animated-thank-you-image-0111

2 comments: